RSS

O mancarica rapida, pentru serile de dupa munca

08 Nov

Nu as putea sa ma consider gospodina, cu toate ca incerc din rasputeri. Imi place sa gatesc si mi-ar place si mai mult daca as avea timpul necesar sa pun in aplicare toate ideile nastrusnice peste care dau pe bloguri. Dintotdeauna am cautat sa aduc un plus de savoare meselor obisnuite in familie si mereu am cautat inspiratie, incepand cu cartea veche de bucate a mamei mele si sfaturile ei nepretuite, pana la rasfoirea revistei Practic in Bucatarie si mai de curand Pinterest-ul. De la teorie la practica e cale lunga, dar cateodata trebuie apreciata si calatoria nu doar rezultatul.

Pentru o mancare de weekend satioasa sau o cina rapida de dupa munca, va invit sa incercati o reteta simpla, pe care am pus-o in practica de curand si a fost chiar gustoasa: pui gratinat cu legume.

Aveti nevoie de:
1 piept pui
Mix de legume: morcovi, mazare, conopida, varza de bruxelles, brocoli, fasole verde
2 Feluri de branza razuite (eu am folosit mozzarela si feta)
4 Linguri de smantana
Condimente dupa gust

Puiul (fara piele si fara os) se taie in bucati, aproximativ 6, si se bat ca si pentru snitele. Dam bucatile cu putin ulei si condimentam cu sare, piper, boia si oregano. Ungem o tava cu ulei si asezam puiul, adaugand apa (pana la jumatatea bucatilor de pui) si putin vin alb. Dam totul la la cuptor 20 min la 180 – 200 grade. Intre timp, intr-un vas separat amestecam branzeturile razuite cu smantana.

Dupa 20 minute scoatem puiul din cuptor si adaugam jumatate din amestecul de branzeturi peste el. Reintroducem tava la cuptor pentru 20 min. Cand branza ia un aspect rocatiu, puiul este gata.

P1020553

Pentru garnitura, fierbem legumele (daca nu sunt deja fierte) si le asezam intr-o alta tava in straturi, incepand cu un strat de legume, un strat de branzeturi, si tot asa pana terminam amestecul.

Introducem vasul la cuptor aproximativ 15 minute si mancarea e gata.

Gratin de pui cu legume

Urmeaza in acest weekend sa incerc si un desert care mi se pare fantastic: somloi galuska.

somlói

Reteta o gasiti aici.

Pofta buna!

 
Leave a comment

Posted by on November 8, 2013 in Ganduri in romana, Viata de zi cu zi

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

 
